Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky spoločného „vernostného programu“ FEGA FROST, s.r.o. a FOOD LOGISTICS s.r.o.
I. Všeobecné ustanovenia
1.1 Spoločnosť FEGA FROST s.r.o. so sídlom Tehelňa 675/2, 060 01 Kežmarok, Zapísaná v obchodnom registri OS Prešov odd. Sro, Vložka číslo: 13109/P ,IČO: 36 475 939, a spoločnosť FOOD LOGISTICS s.r.o so sídlom Tehelňa 675/2, 060 01 Kežmarok, Zapísaná v obchodnom registri OS Prešov odd. Sro, Vložka číslo: 23832/P ,IČO: 45 967 989 (ďalej len predajca) sa v rámci svojho predmetu podnikania zaoberajú hlavne predajom potravinárskeho tovaru iným spoločnostiam a ďalším prevádzkovateľom živností (ďalej len zákazník)
1.2 Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú právne vzťahy a podmienky, ktoré vznikajú medzi predajcom a jeho zákazníkmi pri realizácii podpory predaja „vernostný systém“.
1.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na všetky obchody, uskutočnené medzi predajcom a zákazníkom, vrátane všetkých služieb poskytovaných v tejto súvislosti. V jednotlivých prípadoch je možné sa odchýliť od týchto obchodných podmienok, avšak iba na základe písomnej dohody uzatvorenej medzi predajcom a zákazníkom. Ústne prehlásenia zamestnancov spoločnosti voči zákazníkom nie sú pre spoločnosť záväzné. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú pre zákazníka záväzné od okamihu, kedy vstúpi do právneho vzťahu s predávajúcim, teda od okamihu, kedy je medzi predávajúcim a zákazníkom vykonaný akýkoľvek právny úkon písomnou formou. Za písomný úkon sa považuje aj akýkoľvek úkon urobený v elektronickej podobe. Na účely týchto všeobecných obchodných podmienok podpory predaja „vernostný program“ sa písomnými dokumentmi rozumejú tiež všetky dokumenty vyhotovené v elektronickej podobe, pokiaľ je z týchto zjavné komu sú určené od koho pochádzajú a čo nimi objednávateľ resp. spoločnosť žiada alebo sleduje. Písomne sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie každý úkon vykonaný elektronicky (počítačom, emailom či iným technickým spôsobom) na webovej adrese „www.vernostnyprogram.fegafrost.sk“. Doručením sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie okrem iného aj doručenie v elektronickej podobe.
1.4 Informovaním zákazníka sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie zaslanie akejkoľvek informácie v elektronickej podobe na emailovú adresu zákazníka (ktorá je k dispozícii predávajúcemu).
II. Práva a povinnosti zmluvných strán
2.1 Zákazník sa zaväzuje, že sa zoznámi so všetkými podmienkami uzatváraného obchodu, konkrétne všeobecnými obchodnými podmienkami internetovej podpory predaja „vernostný program“, ako aj s ďalšími písomnými dokumentmi, ktoré mu predajca odovzdá.
2.2 Zákazník sa ďalej zaväzuje: - vo všetkých písomných dokumentoch vždy uviesť pravé, správne a platné údaje o svojej totožnosti ktoré predajca vyžaduje pri registrácii do „vernostného programu“
2.3. Zákazník je povinný riadiť sa návodom a doporučeniami predajcu ktoré sú uvedené na stránke „www.vernostnyprogram.fegafrost.sk“.
III. Vernostný program.
3.1 Vernostný program sa vzťahuje na všetkých zákazníkov spoločností FEGA FROST a FOOD LOGISTICS, ktorí nakupujú potravinársky tovar, a zaregistrujú sa do internetovej aplikácie „vernostný program“.
3.2 Princípom vernostného programu je zbieranie bodov. Zákazník získava body za každý nákup vybraných tovarov od vybraných výrobcov. Zoznam výrobcov ktorí sa zúčastňujú vernostného programu je uvedený na hlavnej stránke tohto vernostného programu ako „Partneri“, a tiež v priečinku „Ako zbierať body“. Po zrealizovaní nákupu vybraných tovarov sa na účet zákazníka pripíšu vernostné body, ktoré sa dajú použiť na obstaranie vecných cien, predmetov a služieb ktoré sú uvedené v katalógu tohto vernostného programu. Za každých 10 € za ktoré budú zakúpené vybrané tovary partnerov vernostného programu pribudne zákazníkovi na jeho konto 1 bod. Vernostné body začínajú zákazníkovi nabiehať za vybrané tovary až od dátumu registrácie zákazníka vo vernostnom programe.
3.3. Vernostné body sú evidované na osobných účtoch zákazníkov. Vernostné body sú počítané z hodnoty tovaru bez DPH. Body sú pripísané na osobné účty zákazníkov najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru (z dôvodu časového posunu zaúčtovania predajov).
3.4. Vernostné body sú platné a evidované na osobnom účte zákazníka po dobu dvoch rokov odo dňa nadobudnutia. Zákazník je povinný tieto body najneskoršie do dvoch rokov minúť, inak prepadnú a nebudú použité. Každý bod nesie so sebou informáciu o čase kedy vznikol. O tom, že má zákazník na svojom účte body ktoré by mohli prepadnúť bude zákazník informovaný mesiac pred tým, ako čas prepadnutia bodov nastane formou správy na svojom osobnom bodovom účte..
3.5. Vernostné body môže zákazník minúť na produkty z vernostného katalógu pod podmienkou, že ich má dostatok na vybraný produkt, a pod podmienkou, že nemá voči predajcovi záväzky po lehote splatnosti. V prípade, že polehotné záväzky vyrovnané nemá, alebo nemá dostatočný počet bodov, tlačidlo „do košíka“ nebude aktívne
3.7. V prípade že sú podmienky z predchádzajúceho splnené vykoná zákazník objednávku produktu za svoje nazbierané vernostné body aktiváciou tlačítka „do košíka“. Týmto jednoznačne a jasne prejaví svoju vôľu a slobodný výber produktu. Z osobného účtu sa zákazníkovi odpíše príslušný počet bodov ktoré sú uvedené pri produkte ako hodnota v bodoch. Odpísané body ostanú v rezervácii až do splnenia tejto objednávky predajcom. Prvé sa vždy odpíšu najstaršie body.
3.7. Predajca si vyhradzuje právo aktualizácie jednotlivých druhov produktov v katalógu a ich bodovej hodnoty.
IV.Dodacie podmienky
4.1. Predajca sa zaväzuje dodať objednaný tovar zákazníkovi najneskôr do 45 pracovných dní od uhradenia zálohovej faktúry, resp. od potvrdenia dostupnosti daného tovaru elektronicky (emailom) bezodplatne.
4.2. Množstvo, špecifikácia, termín a spôsob dodania tovaru sa dohodnú v elektronických objednávkach prostredníctvom podpory predaja „vernostný program“.
4.3. Až potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká medzi predajcom a zákazníkom zmluvný vzťah. O každej dodávke tovaru musí byť riadne vyhotovený, očíslovaný dodací list (výdajka). Dodací list musí obsahovať: meno a priezvisko prípadne obchodný názov zákazníka, prípadné IČO, DIČ, IČ DPH, poštovú adresu, číslo objednávky, presnú špecifikáciu a množstvo tovaru, ktorý má byť na základe objednávky dodaný, miesto a čas dodania tovaru, a spôsob dodania tovaru, ako aj prípadné meno a kontakt na pracovníka zodpovedného za danú objednávku, ktorý podpisom na dodacom liste potvrdzuje riadne prevzatie tovaru s uvedením dátumu prevzatia tovaru, prípadne iné ďalšie dodacie podmienky.
4.4. Dodávka tovaru je splnená dňom jeho odovzdania zákazníkovi.
4.5. Ak predajca nesplní zmluvu, pretože objednaný tovar nemôže dodať alebo službu poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a navrhnúť mu náhradné plnenie. Vernostné body ktoré sú za danú objednávku v rezervácii budú odblokované.
4.6. Za dodanie tovaru sa zákazníkovi neúčtuje poštovné a balné
V. Cena
5.1 Cena je stanovená vo vernostných bodoch. Zákazník získava vernostné body za odber vybraných tovarov od predajcu.
5.2.Vernostné body sú pridelené zákazníkovi a evidované na samostatnom vernostnom účte zákazníka metódou FIFO s presným uvedením času, kedy nárok na vernostné body zákazníkovi vznikol. Zákazník je povinný vyčerpať vernostné body do dvoch rokov odo dňa ich nadobudnutia . Po uplynutí tejto lehoty nevyčerpané body prepadávajú bez náhrady. O prepadnutí bodov je zákazník informovaný s mesačným predstihom že body sú v ohrození.
VI. Záruky a zodpovednosť za vady
6.1 Záručná doba je vyplýva zo zákona o ochrane spotrebiteľa závisí od povahy produktu a začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.
6.2 Zákazník je povinný produkt pri prevzatí dôkladne prehliadnuť a oznámiť predajcovi prípadné zistené vady.
6.3 Farebné rozdiely medzi obrázkami zobrazenými na internetovej stránke a reálnymi obálkami sú spôsobené elektronickým zobrazením.
6.4 Predajca zodpovedá za to, že dodaný tovar zodpovedá kvalitatívnym parametrom podľa platných podnikových noriem, STN a ON.
6.5 Zákazník sa zaväzuje pri prevzatí tovaru vykonať kontrolu dodaného tovaru. A o zistených zjavných vadách pri odbere sa zaväzuje bez zbytočného odkladu podať správu predajcovi s doložením potrebných dokladov.
6.6 Vady zrejmé pri odbere tovaru je kupujúci povinný reklamovať u predávajcu ihneď po prezretí tovaru, inak právo zo zodpovednosti zaniká. Ostatné vady musí kupujúci reklamovať najneskôr do konca záručnej doby.
6.7 Nároky z vád tovaru zahŕňajú právo zákazníka na výmenu tovaru za tovar bez závady. V prípade sporu v reklamačnom konaní sa zmluvné strany zaväzujú dodržať príslušné právne predpisy týkajúce sa práv zo zodpovednosti za vady tovaru.
6.8 Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru, ktoré boli spôsobené zlou manipuláciou a skladovaním zákazníka alebo použitím v rozpore s platnými technickými normami.
6.9 Reklamácie sú vybavované u príslušného obchodného zástupcu predajcu. Zoznam obchodných zástupcov a regiónov je zverejnený na stránke www.fegafrost.sk.
6.10. V prípade, že reklamačné konanie vyžaduje vrátenie produktu, je zákazník povinný poslať ho doporučene a poistený, nakoľko predajca neručí za jeho prípadnú stratu na ceste späť. Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru, predajca pripíše vernostné body zákazníkovi späť na jeho konto, a to najneskôr do 5 pracovných dní po uznaní reklamácie dodávateľom tovaru pre predajcu.
VII. Storno objednávky
7.1 Objednávku nie je možné stornovať zo strany zákazníka.
7.2 Predajca si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, alebo jej časť v týchto prípadoch: - nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote, tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena zo strany dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predajca bude bezodkladne kontaktovať zákazníka za účelom dohody o ďalšom postupe. Keďže objednávkou boli rezervované body v patričnej hodnote predajca sa zaväzuje vrátiť ich zákazníkovi bezodkladne na jeho osobný účet.
VIII. Spracovanie osobných údajov
8.1 Predajca zhromažďuje osobné údaje zákazníka výlučne na plnenie svojich záväzkov voči zákazníkovi, a to hlavne pri vystavení faktúry, kontaktovaní zákazníka v súvislosti s vybavovaním jeho objednávky a doručení objednaného tovaru. Dodávateľ zodpovedá za to, že osobné údaje zákazníka nebudú použité na iné účely, najmä nebudú sprístupnené tretím osobám (okrem rozsahu potrebného na doručenie tovaru).
8.2 Dodávateľ zhromažďuje osobné údaje zákazníka v tomto rozsahu: krstné meno, priezvisko, emailová adresa, názov firmy, fakturačná adresa, adresa dodania, kontaktné telefónne číslo, kontaktný email.
8.3 Zákazník odoslaním objednávky zároveň udeľuje súhlas na spracovanie svojich osobných údajov v rozsahu podľa bodu 9.2.
8.4 Predajca sa zaväzuje zabezpečiť, že informácie kupujúceho budú v bezpečí. Aby sa predišlo neoprávnenému prístupu, použitiu, zmene, zničeniu alebo poskytnutiu údajov, predajca prijal primerané fyzické, elektronické a správne postupy s cieľom chrániť a strážiť informácie, ktoré budú zozbierané prostredníctvom tejto internetovej stránky.
Bezpečnosť vašich informácií je chránená:
- používaním kódovania, pokiaľ je to možné;
- používaním ochrany heslom, pokiaľ je to možné;
- obmedzením prístupu k vašim informáciám (prístup k nim má napríklad iba personál a zamestnanci, ktorý ho potrebujú za vyššie uvedenými účelmi a ktorí boli náležitým spôsobom poučení) .
8.5 Predajca sa ako prevádzkovateľ internetového obchodu týmto zaväzuje a prehlasuje, že zverené osobné dáta nebude bez súhlasu vlastníka týchto dát akokoľvek poskytovať tretej osobe a nepoužije zverené osobné dáta na komerčnú ponuku nesúvisiacu s propagáciou internetového obchodu. Súčasne sa zaväzuje k tomu, že na prianie kupujúceho, i bez udania dôvodov, kedykoľvek jeho osobné dáta vymaže
zo svojej databázy.
8.6 Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné, nepovinné a bez dôsledkov, s tým, že tieto údaje môžu byť spracovávané pre účely spoločnosti na dobu neurčitú v zmysle zákona č. 428/2002 Zb. o ochrane osobných údajov. Podľa § 20 ods. 3 citovaného zákona ste oprávnený (á) kedykoľvek písomne namietať proti ich ďalšiemu spracúvaniu (poskytovaniu), resp. využívaniu v poštovom styku.
IX. Vyššia moc
9.1 Pokiaľ nie je možné plniť zmluvné záväzky z dôvodu vyššej moci, bude ich plnenie pokračovať až keď tieto prekážky pominú. Toto platí aj potom, keď plnenie predajcu mešká. Predávajúci je povinný kupujúcemu oznámiť začiatok aj koniec vyššej moci. Pokiaľ by mala takáto prekážka trvať dlhšie ako tri mesiace, má každý účastník právo od zmluvy odstúpiť, prípadne právne opodstatnené odstúpenie od zmlúv ostanú nepovšimnuté.
9.2 Vyššia moc predstavuje cudzie činnosti, nepredvídateľné a neovplyvniteľné dôvody ako napríklad: štrajky, prírodné katastrofy, nedostatok surovín a energie, oheň, vojnu, vzburu alebo iné udalosti, ktoré nemôžeme ovplyvniť, nezávisle od toho, či vznikli v našom alebo cudzom podniku, alebo podniku, od ktorého závisí výroba alebo preprava tovaru
XI. Záverečné ustanovenia
11.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky podpory predaja „vernostný program“ majú prednosť pred prípadne odlišným prehlásením osôb, ktoré vystupujú pod menom spoločnosti, ibaže by toto odlišné prehlásenie bolo vykonané písomne a bolo podpísané osobou, ktorá je v zmysle príslušných právnych predpisov oprávnená konať v mene spoločnosti.
11.2 Predajca si vyhradzuje právo pozastaviť internetový obchod a ustúpiť od záruky bezpečnosti v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom (hackerom). Iba v takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.
11.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.4.2014. Online podpora predaja „vernostný program“ je prevádzkovaný spoločnosťou FEGA FROST, s.r.o. so sídlom Tehelňa 675/2, 060 01 Kežmarok, Zapísaná v obchodnom registri OS Prešov odd. Sro, Vložka číslo: 13109/P ,IČO: 36475939, DIČ: 2020021949, IČ DPH: SK 2020021949.
V Kežmarku, 30.3.2014